عوامل مرتبط با تولید و توسعه قاچاق ماده روانگردان شیشه و پیشساز تولید آن در مرزهای شهرستان سردشت

صفحه: 1تا 24

نشریه: فصلنامه دانش انتظامی آذربایجان غربی

شماره : 36 دوره دهم پاییز 1397

نویسندگان: ابراهیم قربانی ,

ساخت و تولید مواد روان گردان از جمله شیشه، نیازمند استفاده از موادی است که به آن ها، پیش‌ساز گفته می‌شود. این مواد در سال های اخیر به شکل قاچاق از مرزهای غربی وارد کشور شده و در جهت تولید مواد روان گردان مورد استفاده قرار می گیرند. هدف از تحقیق حاضر احصاء عوامل دخیل در تولید و توسعه ی قاچاق پیش سازهای مواد روان گردان صنعتی در مرزهای شهرستان سردشت بوده و درصدد است تا راه کارهایی مناسب در جهت جلوگیری از تولید شیشه و قاچاق پیش سازهای مورد نیاز در منطقه ارائه دهد. مقاله حاضر با استفاد از روش توصیفی- تحلیلی و با استفاده از منابع کتابخانه ای و مصاحبه با خبرگان و همچنین مشاهدات عینی از منطقه مورد مطالعه انجام شده است. تحقیقات نشان می دهد همسایگی شهرستان سردشت با کشور عراق و اقلیم کردستان، حضور عناصر معاند نظام در مرزهای سردشت، سود کلان حاصل از قاچاق و تولید شیشه، نقش عوامل جغرافیایی از جمله عرصه ها و دشت های پوشیده از جنگل، وجود مسیرهای صعب العبور و به دور از دید عوامل و ارگان های مبارز، مسیل ها و لات ها، وجود تک خانه ها و یا چادرهای دامداری، مبارزات سرسختانه در مرکزیت کشور و مرکزیت استان آذربایجان غربی، نبود صنعت و اقتصاد روان، سهل انگاری نیروهای نظامی و انتظامی کشور همسایه و تبلیغات منفی از عوامل سیاسی، اجتماعی و جغرافیایی حاکم بر وجود این معضل در منطقه محسوب شده و از عواملی می باشند که به گرایش به سمت تولید و قاچاق شیشه و پیش سازها در این منطقه رنگ تازه ای بخشیده اند.

دانلود در ادامه مطلب  ادامه مطلب ...

بررسی تاثیر استرس شغلی و تعهد سازمانی بر سلامت شغلی (مورد مطالعه: کارکنان پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی)

صفحه: 9تا 44

نشریه: فصلنامه علمی ترویجی منابع انسانی ناجا

شماره : 50 دوره چهارم زمستان 1396

نویسندگان: قاسم گرامی , ابراهیم قربانی ,

چکیده مقاله:
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر استرس شغلی و تعهد سازمانی بر سلامت شغلی کارکنان پلیس اطلاعات استان آذربایجان غربی انجام شد. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی و از نوع پیمایشی بوده و جامعه آماری مورد تحلیل شامل کلیه ی مدیران و کارکنان ارشد پلیس اطلاعات استان آذربایجان غربی و به تعداد 110 نفر بوده که تعداد 86 نفر با استفاده از روش نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند ساده انتخاب و پرسشنامه های استاندارد استرس شغلی با ضریب پایایی 71/0، تعهدسازمانی با ضریب پایایی 82/0 و سلامت شغلی با ضریب پایایی 87/0 را تکمیل نمودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Spss و آزمون های آماری هبستگی و تحلیلی رگرسیون استفاده گردید. نتایج نشان داد بین استرس شغلی و سلامت شغلی کارکنان رابطه-ی معنادار وجود دارد. همچنین یافته¬ها حاکی از این بود که بین تعهد سازمانی و سلامت شغلی رابطه ی معناداری وجود ندارد. نتایج حاصل از رگرسیون گام به گام نشان داد که از میان متغیرهای موجود، متغیر نقش از بین ابعاد استرس شغلی بیشترین تاثیر را در سلامت شغلی کارکنان داشته و مهمترین پیش بینی کننده سلامت شغلی کارکنان می باشد. 

دانلود در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...